Inspecteur Rani Diaz van de politie in Mechelen en haar team onderzoeken de verdwijningen van enkele vrouwen.
Trifla
Sterre Carron
Gent: Witsand, 2015
354 p.
9789492011244 (paperback)

Een jonge vrouw verdwijnt tijdens haar regelmatige jogging zonder een spoor achter te laten. Inspecteur Rani Diaz van de Mechelse politie en haar collega’s staan voor een bijna hopeloze taak, maar houden haar man die vreemde verklaringen aflegt nauwgezet in het oog. Korte tijd later verdwijnt er nog een vrouw en lijkt haar man er ook achter te zitten. De lezer weet intussen dat beide vrouwen vastgehouden worden door het sadistische Beest. Het verband tussen de mannen wordt pas duidelijk na een derde verdwijningszaak, de ex-vrouw van een net op rust gestelde collega van Diaz en ligt in het verleden. Deze vierde thriller van de Vlaamse Carron en het stijgende niveau van haar boeken komt hier tijdelijk tot stilstand. Positief zijn de vlotte dialogen, de voelbare wanhoop van de ontvoerde vrouwen, de toffe sfeer onder collega’s, maar het voortdurende gekibbel met haar overste werkt irriterend. Dat Diaz pas bevallen is, heeft weinig invloed op haar karakter en op de verhaallijn, maar erger …Lees verder

Over Sterre Carron

Sterre Carron (Antwerpen, 1957), een pseudoniem, is een Vlaamse schrijfster van misdaadromans. Ze debuteerde als schrijfster in 2013 met Mara.

Carron had van in haar jeugd belangstelling voor criminologie maar belandde uiteindelijk in een opleiding tot vroedvrouw. Voor Artsen zonder Grenzen ging ze werken in Rwanda en toenmalig Zaïre. Ze keerde terug naar België waar ze een tijd in het Instituut voor Tropische Geneeskunde werkte. Haar detectives draaien rond Rani Diaz, een gevoelige maar humeurige politiehoofdinspecteur.

Rani Diaz-serie

1. Mara (2013 - Nederlandse Auteurs Uitgeverij)
  2. Tirtha (2014 - Nederlandse Auteurs Uitgeverij)